MacNet Info

Aircraft

Kratky popis lietadiel s ktorymi som najcastejsie absolvoval lety do Norway.

 

Airbus A321-200

je civilné dopravné lietadlo pre krátke a stredné trate vyrábané firmou Airbus. Bolo to prvé civilné dopravné lietadlo s digitálnym riadiacim systémom fly-by-wire (z kokpitu sa prenášajú iba elektrické signály k servomotorom). Certifikáciou v JAA úspešne prešiel v decembri 1993. A321-200 s väčšou kapacitou palivových nádrží má so 188 pasažiermi dolet 5 500 km.

Technické údaje A321-200:

  • Rozpätie: 34,09 m
  • Dĺžka: 44,51 m
  • Výška: 11,76 m
  • Pohon: Dva motory General Electric/SNECMA CFMI CFM56-5B3 alebo International Aero Engines IAE V2533-A5 s ťahom 147 kN
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 89 000-93 000 kg
  • Cestovná rýchlosť: 828 km/h alebo až 903 km/h
  • Dostup: 12 500 m
  • Dolet: 5 500 km
  • Kapacita: 188-220 miest

undefined

Airbus A320-200

má na koncoch krídel malé winglety a zvýšenú kapacitu palivových nádrží oproti A320-100 pre väčší dolet. Typický dolet so 153 pasažiermi pri A320-200 je asi 5 676 km.

Technické údaje A320-200:

  • Rozpätie: 34,09 m
  • Dĺžka: 37,57 m
  • Výška: 11,76 m
  • Pohon: Dva motory General Electric/SNECMA CFMI CFM56-5A alebo International Aero Engines IAE V2500 s ťahom 113 kN až 120 kN
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 73 500-77 000 kg
  • Cestovná rýchlosť: 845 km/h
  • Dostup: 12 500 m
  • Dolet: 5 676 km
  • Kapacita: 153-180 miest

undefined

Boeing 737-300

je dvojprúdové úzkotrupové dopravné lietadlo pre krátke a stredné vzdialenosti. Pôvodne bol vyvíjaný ako menšie dvojprúdové lietadlo s nižšími nákladmi na prevádzku odvodené od Boeingu 707 a Boeingu 727. Nakoniec sa lietadlá Boeing 737 vyvinuli do rodiny 9 modelov pre osobnú prepravu s kapacitou od 85 až do 215 cestujúcich.

Technické údaje Boeing 737-300:

  • Rozpätie: 28,88 m
  • Dĺžka: 33,40 m
  • Pohon: Dva motory General Electric/SNECMA CFMI CFM56-3B-1 s ťahom 90 kN
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 61 250 kg
  • Cestovná rýchlosť: 907 km/h
  • Dostup: 11 228 m
  • Dolet: 4 400 km
  • Kapacita: 128–148 miest

 

undefined

 

DAY XXXXIV. [UT]

continue ...

  • rano som vstal bez problemov aj ked som isiel spat okolo 01:00
  • ranajky ziadna zmena, ziadne prekvapko, standard v Fjordbrise studena prazenica, lekvar z 5kg vedra, jogurt, syr a oku nelahodiace rybicky :)
  • nasledovala praca v office
  • pred officom nas privitala cela tlupa norskych oveciek, ktore su rovnako lenive ako nori, kedze sa neracia uhnut ani rutiacemu a trubiacemu autu, jednoducho su mozno ovce v norksu posvatne ako kravy v indii, ked ich vsetci obchadzaju
  • neviem ci som to pisal ale za celu dobu som tu na vidieku nevidel jednu sliepku, kozu ci zajaca, jedine plnu rit oviec (farebnych), sem tam vypasenu macku a big kravy
  • cez obed som pozval kolegu do apartmanu kde som pripravil tradicne dobry obed :)
  • vecer po prichode okolo 18:20 ma skoro piclo, vonku takych slusnych 17 stupnov, zamracene, teplota vody v severnom mori je cca 10 stupnov a tieto sialene norcata sa tu kupu ako keby boli na prekrasnej piesocnatej plazi na Maledivach ci co, behaju tu po tych kamenoch a skacu sipky do mora, az som sa musel ist obliect ked som ich videl
  • takze pokracujem v praci, a slubujem ze zajtra spravim nejake to pekne foto, a mozno aj z bunkra ;)

to be continue ...

DAY XXXXIII. (odlet) [PO]

we starting VIII part ...

  • odchadzal som 29.06.2015 05:00 z BA taxikom na letisko Schwechat vo Wien, odlet mal byt tradicne 07:10
  • opat podavali Austria Airlines jablkovy kolacik a rozlievana cola
  • prilet a prestup ako inak vo FRA, prilet do SVG okolo 14:00, prichod do hotela 15:00
  • v ramci letu z FRA do SVG podavala znova sendvice a ja som z radostou odmietol
  • kolega sa zaprisahal ze do hotela v Østhusvik tak sa ubytoval v Stavangery v Clarione, teda mne neostavalo nic ine ako ostat v Østhusvik a nasom slavnom hoteli Fjordbris kde nas zase pekne oj.....l ten zmrd a nauctoval taku palku ze Clarion bol za babku
  • nevadi dolezite je ze mam apartman a teda mi mozem v klude varit, cim mam o obedy postarane, juchu :)
  • navstivil som tradicny Coop supermarket nakupit potraviny na varenie, ktore som tradicne pripravil, nalozil masko a hor sa do dalsej prace
  • vecer mi volal aj kolega Lubosko, tak som sa tradicne potesil
  • posielam na ukazku foto z apartmanu

to be continue ...

undefined

Newer posts → Home ← Older posts